In verschillende sessies met HR, communicatie en, niet te vergeten, de medewerkers zelf, gingen we aan de slag om een herkenbaar werkgeversmerk voor Vivent te creëren. Tijdens deze sessies kunnen we doen waar wij Richtingmakers echt goed in zijn: vragen stellen! Zo gingen we bijvoorbeeld speeddaten met medewerkers: ideaal om te ontdekken waarom zij voor Vivent hebben gekozen. En we maakten het ze nog lastiger. Met een lijstje verboden woorden om Vivent te omschrijven. En de voorwerp-opdracht: wat is nu typisch Vivent? Daarnaast deden we datagestuurd onderzoek naar de doelgroep om te zorgen dat we goed wisten wie we wilden aanspreken. Â
Al onze vragen in de sessies leidden tot een stortvloed aan antwoorden. Dus tijd om de krachten binnen ons bureau te bundelen en hier samen over te brainstormen. En terwijl de ideeën steeds meer vorm kregen, dachten we tegelijkertijd ook alvast een stapje vooruit: hoe gaan we dit alles straks waarmaken? Hoe moet alles eruitzien? Hoe moet het aanvoelen? Uiteindelijk kwamen we tot drie kernwaarden: aandacht, lef en elkaar. Hierna was ook al snel de pay off geboren: Vivent wil je kennen.
In verschillende sessies met HR, communicatie en, niet te vergeten, de medewerkers zelf, gingen we aan de slag om een herkenbaar werkgeversmerk voor Vivent te creëren. Tijdens deze sessies kunnen we doen waar wij Richtingmakers echt goed in zijn: vragen stellen! Zo gingen we bijvoorbeeld speeddaten met medewerkers: ideaal om te ontdekken waarom zij voor Vivent hebben gekozen. En we maakten het ze nog lastiger. Met een lijstje verboden woorden om Vivent te omschrijven. En de voorwerp-opdracht: wat is nu typisch Vivent? Daarnaast deden we datagestuurd onderzoek naar de doelgroep om te zorgen dat we goed wisten wie we wilden aanspreken. Â
Al onze vragen in de sessies leidden tot een stortvloed aan antwoorden. Dus tijd om de krachten binnen ons bureau te bundelen en hier samen over te brainstormen. En terwijl de ideeën steeds meer vorm kregen, dachten we tegelijkertijd ook alvast een stapje vooruit: hoe gaan we dit alles straks waarmaken? Hoe moet alles eruitzien? Hoe moet het aanvoelen? Uiteindelijk kwamen we tot drie kernwaarden: aandacht, lef en elkaar. Hierna was ook al snel de pay off geboren: Vivent wil je kennen.
Tijd om het werkgeversmerk tot leven te brengen. Eerst gingen we aan de slag met het optimaliseren van de werkenbij-site en daarna was het tijd voor campagne voeren! Maar liefst 12 weken lang, zowel online als offline in Den Bosch en omgeving. Oprechte aandacht en eerlijke antwoorden stonden centraal. Want wanneer biedt jouw dag voldoende uitdaging en afwisseling? Wat heb jij nodig in je werk? Vivent wil je kennen! We maakten Vivent niet te missen met online content en advertenties, krijtreclame, uitingen op bussen en een pop-upactie.
Meten is weten! Online resultaten zijn lekker meetbaar. En bingo! Die lieten duidelijk zien dat Vivent als werkgever veel zichtbaarder is geworden. We hebben Vivent stevig, onderscheidend én herkenbaar op de kaart gezet. Een toffe opdracht met een mooi resultaat!