HomeWerk
Digitale behandeling voor Meander Medisch Centrum

Digitale behandeling voor Meander Medisch Centrum

Er gebeurt steeds meer online. Ook in de zorg. Zo is het tegenwoordig meer dan normaal dat je je zorgzaken digitaal regelt, online je patiëntendossier inziet en videobelt met zorgverleners. Dus je website? Die moet gewoon top zijn. En daar helpen wij, Richtingmakers, je graag bij. Wij zijn namelijk gek op websitetrajecten.

De opdracht

Kom je uit de buurt van Amersfoort? Dan kan het niet anders dan dat je Meander Medisch Centrum kent. Meander is namelijk hét topklinisch ziekenhuis voor de regio. De vraag van Meander aan ons? Een nieuwe website die de online patiëntervaring naar een hoger niveau tilt. Dat laten wij ons geen twee keer zeggen. Tijd om onze creatieve motoren aan te slingeren en een behandelplan op te stellen.

De opdracht

Kom je uit de buurt van Amersfoort? Dan kan het niet anders dan dat je Meander Medisch Centrum kent. Meander is namelijk hét topklinisch ziekenhuis voor de regio. De vraag van Meander aan ons? Een nieuwe website die de online patiëntervaring naar een hoger niveau tilt. Dat laten wij ons geen twee keer zeggen. Tijd om onze creatieve motoren aan te slingeren en een behandelplan op te stellen.

Richtinggeven

Keuzes maken: dat is waar het bij ons om draait in de creatieve sessies om tot een concept voor een nieuwe website te komen. Samen met de klant bepalen we welke richting we opgaan. Wat houden we vast van de oude website? En wat mag écht weg? We maken gebruik van allerlei creatieve werkvormen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een potje pokeren om de belangrijkste doelgroepen voor de website te bepalen?

Ook gingen we in gesprek met de doelgroepen, in eerste plaats natuurlijk met de patiënten. We wilden inzicht krijgen in hun navigeergedrag en stelden vragen als: waar kijkt u als eerste naar? En naar wat voor soort informatie bent u op zoek?

We brainstormden, puzzelden en schetsten alle opbrengsten van de sessies in elkaar. Uiteindelijk resulteerde dit in een concept voor de website dat draait op drie belangrijke pijlers: informatie, service en interactie. Dit komt op de website onder andere terug in de onderdelen ‘voorbereiden op bezoek ziekenhuis’, ‘bij ons in het ziekenhuis’ en ‘verder herstel bij jou thuis’. Allemaal perfect afgestemd op de doelgroep en het juiste moment.

Richtinggeven

Keuzes maken: dat is waar het bij ons om draait in de creatieve sessies om tot een concept voor een nieuwe website te komen. Samen met de klant bepalen we welke richting we opgaan. Wat houden we vast van de oude website? En wat mag écht weg? We maken gebruik van allerlei creatieve werkvormen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een potje pokeren om de belangrijkste doelgroepen voor de website te bepalen?

Ook gingen we in gesprek met de doelgroepen, in eerste plaats natuurlijk met de patiënten. We wilden inzicht krijgen in hun navigeergedrag en stelden vragen als: waar kijkt u als eerste naar? En naar wat voor soort informatie bent u op zoek?

We brainstormden, puzzelden en schetsten alle opbrengsten van de sessies in elkaar. Uiteindelijk resulteerde dit in een concept voor de website dat draait op drie belangrijke pijlers: informatie, service en interactie. Dit komt op de website onder andere terug in de onderdelen ‘voorbereiden op bezoek ziekenhuis’, ‘bij ons in het ziekenhuis’ en ‘verder herstel bij jou thuis’. Allemaal perfect afgestemd op de doelgroep en het juiste moment.

Waarmaken

Met het nieuwe concept scherp op ons netvlies, gingen we naar de digitale behandelkamer, om de website van Meander flink onder handen te nemen. Om de inhoud van de website consistent en helder te houden, stelden we een Content Design Document op. Samen met Funatic optimaliseerden we het design, waarna zij de website verder bouwden. Ook ontwikkelden we formats voor specialismepagina’s, aandachtsgebiedenpagina’s en behandelpagina’s. We trapten af met een showcase voor het specialisme Gynaecologie en keken: hoe pakt dit uit? Wat vinden de specialisten ervan? Toen iedereen tevreden was, rolden we dit verder uit.

Ook richtten we een Trellobord in, stelden we inventarisatiedocumenten op om alle informatie op te halen en gingen we aan de slag met schrijven van heel veel content. Meer dan 400 contentpagina’s kwamen uit onze pen, die we daarna ook direct invoerden in het CMS.

… En waar we stiekem trots op zijn

Een project van deze omvang? Daar draaien wij onze hand niet voor om. Van strategie en de samenwerking met partners, tot het schrijven van content en het livegaan van de website: bij Richtingmakers weten we hoe je dit soort projecten managet. En daar zijn we stiekem best een beetje trots op. En niet te vergeten natuurlijk: het resultaat. Samen met Meander hebben we een website neergezet waar de klant blij mee is en waar ze jaren mee vooruit kunnen.